Bellen: 06 -52 33 05 19 Mail: info@mvoprijsgilzerijen.nl

MVO gala op donderdagavond 11 oktober 2018

De winnaars van de MVO Challenge 2018 worden op het MVO gala bekend gemaakt.

Het MVO gala wordt gehouden op donderdagavond 11 oktober 2018 in Het Experience Center bij Vitility op industrieterrein Midden-Brabant Poort te Gilze.

MVO gala

Het MVO gala wordt gehouden in Het Experience Center bij Vitility in Gilze op industrieterrein Midden-Brabant Poort. Klik op de afbeelding hiernaast voor een impressie.

Tijdens deze feestelijke avond worden natuurlijk de winnaars bekend gemaakt van de eerste MVO Challenge in Gilze en Rijen. Daarnaast zal Hilda Feenstra ons inspireren met een nieuwe economisch model; de Donut Economie.

We sluiten af met een aangeklede borrel.

Dresscode: Cocktail.

De Donut economie

De donut is een radicaal nieuw economisch model, dat de draagkracht van de aarde en het welzijn van mensen als uitgangspunt neemt. De twee cirkels van de donut stellen de onder- en bovengrens van ons bestaan voor. De ondergrens is het sociale fundament waar we niet doorheen mogen zakken en de bovengrens is het ecologische plafond waar we niet doorheen mogen schieten. In de ruimte tussen de cirkels, de donut zelf dus, moet al onze economische activiteit plaatsvinden.

De donut is een lens waardoor we naar de wereld, organisaties en ons eigen leven kunnen kijken. Waar nu de uitputting van de aarde en de uitbuiting van mensen in het economische denken worden weggezet als externaliteiten’, keert de donut dit beeld om en vormt de natuur en de mens het hart van het systeem. Het donutmodel is ontwikkeld door de Britse econoom Kate Raworth. Ze beschrijft in zeven stappen een economie voor de 21e eeuw. Hilda neemt je in deze lezing mee in het denkkader van de donut.

Hilda Feenstra


Hilda Feenstra noemt zichzelf beroepsidealist. Ze begeleidt gemeenschappen, overheden en bedrijven die hoge ambities hebben op het gebied van duurzaamheid bij het ontwikkelen van een koers én cultuurverandering op weg naar volledige duurzaamheid. Dat wil zeggen: een toekomst waarin zij -op z’n minst- geen enkele negatieve impact meer hebben op de aarde en al wat daar op leeft.

Ze neemt het publiek graag mee in een verhaal over hoe de duurzaamheidsreis van een organisatie, of van individuen in organisaties, er uit kan zien. Ze volgt de route van hoofd, hart en handen: Eerst weten hoe we er voor staan in het onduurzame heden, dan dromen over een duurzame toekomst en dan… actie!

Het is een inspirerend verhaal. Soms even een beetje ongemakkelijk, maar dat maakt Hilda ruimschoots goed met haar bevlogenheid, enthousiasme en verhalende stijl. En veel voorbeelden: Het kan, want het gebeurt! Het publiek verlaat de zaal met inspiratie, nieuwe inzichten en zin om de handen uit de mouwen te steken.